Ingyenes kurzus, csak neked!

Egy ingyenes business kurzus, amely heti szinten frissítve van. Jó tanulást!

Kedves vállalkozó, örülök, hogy az én kurzusomat választottad. Mit is tudsz tanulni, miről szól a kurzus? A kurzusban olyan tananyagokat, esettanulmányokat találsz, amely segít abban, hogy sikeres vállalkozó legyél. Kezdjük is a legelején, az alapokkal. 


Mi is az a vállalkozás és ki a vállalkozó?

A vállalkozás egy üzletszerűen végzett tevékenység, amely hosszú távú működése során termékelőállítással vagy szolgáltatások nyújtásával foglalkozik, ezekhez erőforrásokat használ fel. A vállalkozás célja a fogyasztók igényeinek kielégítése. 


Ki is az a vállalkozó? 

A vállalkozó az a személy, aki kockázatot vállal egy vállalkozás (cég) formájában. A a vállalkozó aki ügyes és jól teljesít pénzt is tud keresni. Sokan mondják magukat vállalkozóknak, de tényleg azok? A válasz nem! Ha te egy manikűrös vagy és nagyon jól keresel, az nem azt jelenti, hogy te vállalkozó vagy. Te egy jó manikűrös vagy, nem pedig vállalkozó. Akkor nevezheted magad vállalkozónak, ha több manikűröst vezetsz és velük érsz el sikereket.


A kurzus következő részében arról beszélünk, hogy mitől lesz valaki sikeres vállalkozó!



2. Fejezet - Mitől sikeres egy vállalkozó?

Az emberek nagy része arra törekedik, hogy sikeres legyen, de mitől lesz valaki sikeres? A válasz nem egyszerű. Ebben a bejegyzésben megtudhatod, hogy mik azok a tulajdonságok, amelyek hozzájárulnak a sikeres emberek sikeréhez.


A sikerhez elengedhetetlen az, hogy legyen egy célod. Határozd meg azt, hogy mit szeretnél elérni? Hova szeretnél eljutni? A célod segít abban, hogy kidolgozd a stratégiáid, azokat a stratégiákat amelyek abban segítenek, hogy elérd a célod.


Mindig legyen önbizalmad, bízz magadban. A sikeres embereknek mindig van önbizalmuk, hisznek magukban. Ha te is hiszel magadban és van önbizalmad, akkor már egy lépéssel közelebb vagy ahhoz, hogy elérd a célod.


Tanulni és fejlődni mindig kell. A legtöbb elismert, sikeres ember még idős korában is tanul, fejlődik. Olyan nincs, hogy valaki mindent tud. Te is tanulj, kutass, érdeklődj.


Legyél mindig rugalmas és kitartó, mivel a célod elérése során sokszor ütközöl majd akadályba és ilyenkor nem szabad feladnod. Mindig próbálj alkalmazkodni a körülményekhez és tarts ki!


A gondolkodásmód befolyásolja leginkább a saját és a vállalkozásod sikerét. A vezetők nagy része rosszul látja a dolgokat, de te ne legyél ilyen. Öt féle vezetőt különböztetünk meg:


Az első a makacs vezető, mindig rossz üzleteket köt, sose jön ki jól az üzletekből. Tipikusan az a személy, aki úgy van vele, ha vele rossz történt akkor mással is történjen ez. Az ilyen vezetők sosem lesznek sikeresek, hamar megbuknak.


A második vezető pedig az, aki minden áron nyerni akar, nem érdekli a másik személy kára. Amikor ő üzletet köt mással, a másik személy szinte mindig veszít, vagy át lesz verve. Azok a vezetők, akik ebbe a csoportba tartoznak szintén hamar megbuknak, mivel idővel mindenki rájön, hogy átvannak verve. (Ilyen a piramisjáték)


A harmadik pedig az aki azért veszít, hogy a másik nyerjen. Neki nincs elég önbizalma, rendes akar lenni mindenkivel. Ilyen személyek vannak a magánéletben is, a szülők mindent megtesznek azért, hogy a gyereküknek jó legyen, még akkor is, ha ez a saját kárukra megy.


A negyedik személy az, aki csak nyerni akar, ő nem avatkozik bele semmibe, senkit nem zavar. Számára csak az a fontos, hogy elérje a céljait és az, hogy sikeres legyen.


Az ötödik és egyben az utolsó az, aki arra törekszik, hogy ő is és az ügyfele is nyerjen, jól jöjjön ki az üzletből. Nem vernek át senkit, inkább kevesebbet keresnek, de számukra fontos a kapcsolat. Erre példa lehet a vállalatok és beszállítók viszonya. Egy rendes beszállító cég szól a vállalkozónak, hogy ha rossz egy termék.


Fontos megjegyezni, hogy valaki nem egyik napról a másikra lesz sikeres, ez egy hosszú folyamat. Emberek nem születnek sikeresnek, hanem azzá válnak.


A következő fejezet arról fóg szólni, hogy miért a vállalkozás a legjobb befektetés.

3. Fejezet - Miért a vállalkozás a legjobb befektetés?

Ha azt mondjuk, hogy a vállalkozás a legjobb befektetés akkor nem tévedünk. 

Vállalkozóként te határozod meg, hogy milyen irányba szeretnél haladni és hogyan valósítod mega céljaidat, terveidet. Ez lehetővé teszi azt, hogy kibontakozzon a kreativitásod és valami egyedit, valami sikereset alkoss.


A vállalkozás lehetővé teszi, hogy rugalmasan oszd be az idődet és az igényeidhez alakítsd azt. Ez azért fontos, mivel több időt tölthetsz a barátaiddal, családtagjaiddal.


Te kontrollálod a bevételeidet vállalkozóként, nincs egy megszabott havi béred, a béred a vállalkozásod növekedésével nő együtt. 


Folyamatosan fejlődhetsz, tanulhatsz és olyan tapasztalatokat szerezhetsz, amelyet az élet bármely területén hasznosítani tudsz.


Egy vállalkozással értéket teremtessz, hatást gyakorolhatsz mások életére. Olyan termékeket hozhatsz létre, amelyek megváltoztatják mások életét, problémákat oldanak meg.


Egy vállalkozás legfőképpen egy sikeres vezetőn múlik, így bármi történjen működni fog.


A következő fejezetben megtudhatod azt, hogy hogyan lehet bárkinek bármit eladni.

4. Fejezet - Hogyan adj el bárkinek bármit?

Az eladás, az olyan mint a színészet, egy művészet. Bármit is adunk el meggyőzőnek és hitelesnek kell lennünk.


Minden eladást egy kutatás előz meg. Fontos megismerni a potenciális ügyfeleinket, tudnunk kell hogy a mi termékünk milyen problémát old meg? Milyen előnyt nyújt az ügyfeleinknek?


Nagyon fontos, hogy jól kommunikálj, ne untasd az ügyfeleket. Sose beszélj velük bonyolultan, ne vessz el a részletekben. Világosan mutasd be a terméket és próbáld összekapcsolni egy olyan dologgal amit az ügyfél szeret.


Az ügyfél biztos kételkedni fog a termékedben, de legyél meggyőző, mondd el hány elégedett ügyfeled volt,  mondd el milyen problémákat old meg a termék.

Legyen a terméked személyreszabható, mivel az ügyfél szeret válogatni, szereti ha egy terméket egyedivé tehet, személyesebbé. 


Alakíts ki egy bizalmat az ügyféllel, legyél hiteles, sose legyél mogorva, mindig mosolyogj, legyél kedves, próbálj “barátkozni” az ügyféllel.

Miután eladtad a terméket azután is foglalkozz az ügyféllel, kérdezd meg milyen a termék, érdeklődj. Fontos, hogy az ügyfél érezze azt, hogy neked fontos, megbecsülöd őt.


Sose engedd, hogy az ügyfél alkudozzon, inkább te adj neki egy személyreszabott árat, kedvezményt. Ha valaki tud alkudni az árból, akkor azt érzi, hogy a terméked túl van árazva és nem ér annyit mint amennyit te elkérsz érte.


Fontos, hogy legyél etikus, szeresd az ügyfeleidet, ne verd át őket. Egy termék mindig többet kell érjen az ügyfélnek mint amennyi az ára. Ha ezeket betartod, garantáltan eladsz bárkinek, bármit.


A kövezkező fejezetben megismerheted a tökéletes reklám alapjait.

5. Fejezet - A tökéletes reklám alapjai

Olyan, hogy tökéletes reklám talán nem is létezik. Egy reklám sikeressége nagyon sok tényezőtől függ. Mielőtt egy reklámot csinálsz meg kell ismerned az ügyfeleidet, tudnod kell, hogy hol érheted el őket a legjobban? (TV, saját weboldal, Facebook, stb.)

Mint már feljebb emlitettem fontos megismerni a célcsoportodat és azt, hogy hogyan érheted el őket. Hogy ezt a pontot teljesiteni tudd fontos ismerned az STP marketinget. Bővebb információt megtalálsz a kezdőlapon meg az instagram oldalamon az STP marketingről.


Fontos, hogy reklámban beszélj a termékről vagy a szolgáltatásról. Csak az előnyöket mutasd be és azt, hogy milyen problémát old meg és miben más mint a többi termék, helyettesitő termék.


Az emberek az érzelmeik alapján döntenek, fontos, hogy a reklám egy érzelmet váltson ki az emberből (pl: boldogságérzet). Ha ismered jól a célcsoportodat akkor azt tudod mondani amit a leginkább hallani szeretnének és emiatt biztosan tőled vásárolnak.


Fontos, hogy kreativ legyél amikor reklámot készitesz. Olyan kell legyen a reklámod amely kitűnik a többi közűl és felfigyelnek rá az emberek, érdekesnek tartják. 


A reklámod legyen egyszerű és egyedi, hogy cselekvésre ösztönözze az ügyfeleket. Rövid, de ütős szövegek legyenek a reklámon, szép kép. Ha ezek megvannak akkor az ügyfél felkapja a fejét és a weboldalunkra megy, hogy megvásárolja termékünket.


Ha valaki a reklámot ezek alapján késziti el garantáltan sikert fog elérni és a bevételei nőni fognak! A következő fejezetben megtudhatjátok azt, hogy mi az az affilate marketing.

6. Fejezet - Mi az az affilate marketing?

Az affiliate marketing egy olyan üzleti modell, amelyben az egyik vállalkozás (az “affiliate”) jutalékot kap azért, hogy más vállalkozások termékeit vagy szolgáltatásait promótálja és vásárlásra ösztönözze.


Az affiliate marketing nagyon rugalmas és skálázható üzleti modell, amely lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy hatékonyan növeljék az értékesítést és terjesszék elérésüket. Az affiliate marketing népszerű az online kereskedelemben és a digitális marketingben, és az internetes platformok és hálózatok segítségével könnyen elérhetővé vált.

Számos weboldal van, amely lehetőséget kínál arra, hogy affilate partnere legyél. A legjobb választások mindig a havi feliratkozások, mivel így minden hónapban fogsz pénzt keresni.


A következő fejezetben bemutatom azt, hogy hogyan és hol válassz affilate partnereket.


7. Fejezet - Hogyan válassz affilate partnert?

A fejezet ennyi idő múlva válik elérhetővé: 22 óra